Horné Rakúsko je najväčším sponzorom slovenskej futbalovej reprezentácie!?

Dnes, v rámci prípravy na ME vo futbale, hrala naša reprezentácia prípravný zápas s Gruzínskom. Hrala ho síce v Rakúsku, a nie na domácej pôde. Ale aj tak, sme vedený ako domáci tím. Veľmi som sa na tento zápas zápas tešil. Zapnem telku, a neverím vlastným očiam. Prečo?

Je mi fakt trochu smutno z amaterizmu v oblasti, ktorej sa venujem. Na ploche okolo ihriska vidím reklamné panely všelikoho iného, len nie partnerov SFZ a našej reprezentácie. Pozrime sa na stránku SFZ, kto sú sponzori našej repre/SFZ? KIA, Slovenská Sporiteľňa, Puma, Respect atď. Videli ste v TV okolo hracej plochy reklamné panely týchto spoločností? Nenamáhajte sa, nevideli. Namiesto toho tam vidíme reklamu na Horné Rakúsko (v slovenčine), Sparkasse, nejakú firmu Sport Global… To čo je?

IMG_20160527_181110

Včera som bol na veľkej konferencii SAP Forum v Šamoríne, kde ako jedna z top tém bola prezentovaná revolúcia v športe resp. možnosť využitia moderných technológií v športe s jasným cieľom – stať sa čo možno najlepším. Zároveň s tým, som si s veľkým záujmom vypočul príbeh akou cestou prešla nemecká futbalová reprezentácia od (podľa nich) neúspešných majstrovstiev v rokoch 1994 a 1998 až po neuveriteľné víťazstvo na MS 2014 nad domácou Brazíliou 7:1 a následné získanie titulu. Jedno slovo, ktoré by som na tento “prerod” použil je “profesionalita”. Táto bola v každej jednej činnosti od športovej, tréningovej, mediálnej, analytickej, marketingovej atď.

Dnes si pustím TV JOJ Plus a nestačím sa diviť. Na jednej strane komentátor hovorí o tom, že naši hráči majú GPS zariadenia na monitoring ich pohybu a parametrov. Fúúúha. Super. Profesionálne. Určite z toho bude realizačný tím čerpať veľa údajov a inšpirácie. Na druhej strane…. Keďže sa venujem športovému marketingu ma pohľad na TV obrazovku fakt zaskočil. Neviem si totiž predstaviť, že keď napríklad nemecká reprezentácia hrá akýkoľvek prípravný zápas (bez ohľadu na to, že ho hrá mimo územia krajiny), neprezentuje svojich sponzorov… Je fakt také ťažké zobrať tých 5 reklamných bannerov a umiestniť ich okolo hracej plochy?  Byť na mieste spoločností KIA, Slovenská Sporiteľňa, Puma, Respect tak toto faux paux by som “odmenil” minimálne dohovorom, ak nie zmluvnou pokutou.

Čo si o tom myslíte?

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

w

Connecting to %s